Osiągasz to, o czym myślisz cz III

„Raz, dwa, trzy śpisz…..!”

Ha! Gdyby tak wyglądała współczesna hipnoza …. Tymczasem kilka razy dziennie sprzedawcy, marketingowcy a nawet programy telewizyjne poddają nasz umysł hipnotycznym stanom. Nie zdajesz sobie nawet z tego sprawy, ale  wybierasz programy, kupujesz, gotujesz, czytasz to, co poduktuje Ci język osoby, która do tego wyboru Cię namawia. Hipnotyczne stany wykorzystujemy także w coachingu do podnoszenia motywacji wewnętrzej oraz tworzenia wizji stanu po zrealizowaniu celu.

Zamknij oczy i skup się n trzech grupach wyrazów podanych poniżej. Czytaj je powoli, dokładnie i sprawdź reakcję Twojego umysłu na każdy z podanych wyrazów:

  1. żółty kurczak, Twój pies, białe drzwi, domek na drzewie, Twoja babcia

  2. dzwonek do drzwi, ulubiona piosenka

  3. ciepło, relaks, zdenerwowanie

Jaka była Twoja reakcja na grupy wyrazów? Jeżeli dobrze wykonałeś ćwiczenie to pierwsza grupa wywołała w Twoim umyśle konkretne obrazy.  Druga odtworzyła znany Ci sygnał dzwonka do drzwi. Trzecia – spowodowała odczucia, o których czytałeś.

Słowa wywołują określony efekt. W związku z tym  musisz zwracać uwagę na wypowiadane przez siebie i przez klienta treści. Słowa mają moc motywującą, ale równie dobrze mogą wpływać na nas destrukcyjnie.

Wykonując to ćwiczenie z pewnością zauważyłeś pewną zależność – grupa pierwsza tworzy obrazy. A raczej odtwarza znane nam i pasujące do tego, co czytamy obrazy. Grupa druga odtwarza znane i pasujące dźwięki. Grupa trzecia zaś wywołuje konkretne odczucia. Tworzy emocje.  Wyobraź sobie teraz jaką siłę ma połączenie obrazu z dźwiękiem, dźwięku z odczuiem. Co by było, gdybyśmy dodali do tego zapach !!! Toż to mieszanka wybuchowa !

A teraz do sedna! Wyznazając sobie coraz to nowe cele pamiętając o zasadach  wyznaczania celów skup się na jak najbardziej dokładnym opisie stanu, do którego dążysz. Wiedząc, jak wielką siłę mają słowa z każdej grupy, twórz wizję osiągnięcia celu z wykorzystaniem tego co widzisz, słyszysz, co czujesz (zapach) oraz jak sam się będziesz czuć. Im bardziej wizja jest barwna, im mocniej zaangażujesz wszystkie swoje zmysły, tym większa motywacja wewnętrzna będzie Cię pchać do jego realizacji. Teraz usiądź wygodnie i myśl o swoim celu. Skorzystaj z listy poniższych pytań i stwórz wizję realizacji swojego celu:

  • Jak wyglądasz po osiągnięciu swojego celu?
  • Co widzisz dookoła siebie? Kogo widzisz dookoła siebie?
  • Jakie kolory Cię otaczają?
  • Jak się czujesz?
  • Jak się inni zachowują?
  • Co słyszysz? Jakie dźwięki Cię otaczają?
  • Co czujesz? Jakie zapachy Cię otaczają po osiągnięciu swojego celu?
  • Czego dotykasz? Jaką ma struktrę?

Teraz zapamiętaj ten stan ! Będziesz go przywoływać za każdym razem, gdy pomyślisz o celu.

 

Więcej o języku wpływu przeczytasz w książce Andrzeja Batko „Sztuka Perswazji czyli język wpływu i manipulacji”.

Odpowiedz

  

  

  

Możesz użyć tych znaczników HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>